måndag 9 mars 2015

En vis kvinna har lärt mig - TE för lederna och mot förkylning

INGEFÄRA - GÖR ditt eget Må Bra Te - Drick varje dag! Fungerar detta? Ja, jag tror verkligen att det gör det. Jag har själv haft lite ont här och där men tycker att det har försvunnit sedan jag började med denna dryck!
Just därför vill jag dela med mig detta enkla tips till er! Jag kan dock inte lova att det fungerar...


Koka upp vatten och medans du gör det hinner du fixa till ingefäran. 

Tag en bit ingefära, självklart ekologisk (ca 2-4 gram eller ca en tsk riven) och riv över tekoppen/glaset. 

Jag har läst att en lagom dagsdos är 4 gram. Har du hört något annat hör gärna av dig!


Häll på varmt vatten, låt dra ca 5 minuter. Drick!

(Om jag har citron i låter jag ingefäran dra tills vattnet blir ljummet och sen i med citronen.)


Bra vid förkylning är att tillsätta HONUNG och CITRON (även vitlök är bra mot förkylning)

OBS! -  Citronen ska ej tillsättas i varmt vatten, då dör vitaminerna, så pressa i citronen i ljummen dryck

-  Endast ekologisk citron, annars får du i dig gifter och då blir drycken inte speciellt hälsosamt!


Hör av dig vad du tycker eller om du har andra hälsotips!

Jag dricker denna dryck varje dag. Vid förkylning både morgon och kväll.

Ha en bra dag!

Kram Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar