måndag 2 mars 2015

Barnarbete, väcka pelargoner och en vacker Pensée


Pelargonerna: Jag ställer alltid ner mina pelargoner i torpargrunden, det har jag lärt mig av en granne. Där står dom frostfritt och mörkt och dom har än så länge alltid överlevt. Så här såg dom ut i höstas innan dom hamnade i torpargrunden...


Idag var det då dags att ta sig ner under huset igen, ett hål i golvet!


Jag fick ta hjälp av Klara och Olivia att lyfta upp dom, jag är lite rädd för råttor och spindlar. Skönt att dom var coola, TACK!


Dom ser rätt döda ut när man plockar upp dom, men tittar man närmare ser man att dom lever. Sen är det bara att klippa ner, ställa ljust, vattna och VÄNTA!!!


Idag planterade jag lite penséer i växthuset. Penséer är riktigt tålig och klarar till och med några minusgrader. Men vet man att det ska bli minus under natten kan det vara bra att lägga en handduk eller något över dom. Men i växthuset är det lugnt även om det blir någon minusgrad ute.



Jag hade helt glömt mina fröer jag hade i växthuset, nu har jag dubbelt av mycket.:-) Men det går ju alltid åt!

Ha nu en härlig kväll.

Kram Karin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar