måndag 23 mars 2015

Gjorde egen plantering - TESTA du också...


När min kompis Linda frågade mig om jag kunde göra en fin påsk-kruka till hennes entré nappade jag direkt! Jag tänkte på allt "Florist - Annika "sagt och köpte liknande saker. Detta blev det...

Påsklilja, tet a tet, penseér och Cornellkvistar
Jag började med att doppvattna penseérna (ej lökväxterna). Lät dom stå lite extra eftersom dom var snustorra. (Ta bara en skål med lite vatten och doppa rötterna i innan plantering)


Sen var det bara att börja att sätta ut plantorna och testa sig fram....


Så här blev det...



Eftersom det blev några penseér kvar satte jag dom i ett litet hjärta med några videungskvistar...




Så nu är det gult och fint utanför dörren!!!


Lätt - kul - fint! 

Gör som jag, VÅGA PROVA!! 

Fler tips ger Annika Sellerstrand, florist, i ett tidigare inslag, läs gärna det om du vill veta mer!

Kram Karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar