onsdag 18 februari 2015

Växthusbygge - ett år har gått...


För snart ett år sedan startade jag bygget av mitt växthus, helt själv. Jag hittade begagnade fönster och dörrar på blocket.


Jag ritade på mitt växthus till och från under hela förra vintern, i väntan på våren. Så fort tjälen släppte satte jag igång. Det började med att jag monterade ner det gamla växthuset och fick det faktiskt sålt för 1500:-! 


Mitt i bygget blev det "vinter" igen, inte precis vad jag längtade efter. Men som tur var hade jag fått ner betongfundamenten i marken, så bygget kunde fortsätta. 


- Det dyraste var nog taket, det kostade ca 6000:- (Willab Garden)
- Dörrarna 1500:-
- Fönsterna GRATIS!
- Virke och målarfärg ca 6000:-
- Marksten ca 1500:-

Jag tror det gick på ca 15000:-, antagligen mer, och även en del blod, svett och svordomar:-). 



Men nu står det där! Och när jag sitter i växthuset eller bara tittar på det, inser jag att det inte går att värdera i pengar.
 Stoltheten att jag har gjort detta själv och att jag, min familj, mina vänner och inte minst mina växter kommer att få många underbar år här - det är LYCKA!

Har du någon dröm? Kanske kan du ta tag i den i vår:-) 
Kram Karin















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar