tisdag 17 februari 2015

Såtestet 2 veckor, frön 50% rabatt och Jordskott!

Två veckor har gått i mitt såtest, och nu händer det grejer. På bara en vecka har detta hänt...

           Gödslad jord                                   Såjord









Kolla in skillnaden, 3 paprikor mot 10 i såjorden! När det gäller egna frön och köpta ser jag ingen skillnad, jippi!!! Basilikan och ruccolan är det ingen direkt skillnad på ännu.

Några TIPS!

På Blomsterlandet har dom 50% på alla fröer fram till den 22/2 eller så långt lagret räcker, så passa på! 


Barnens dag har dom på Blomsterlandet i Bromma nu på lördag en 21/2...


Jordskott, var det någon som såg? Alltså vilken spännande serie och läskig! När jag fick "rollen" som "avancerad statist", dvs att man har en liten talroll, hade jag ingen aning och hur det var på en filminspelning. Fyra gången var jag i Sala och spelade tv-reporter och attans vad roligt det var! Nu vill jag även bli skådespelerska:-)))
 Det sägs att min talroll är i avsnitt tre eller fyra, får se hur många sekunder det rör sig om! 

Ha en mysig dag! Kram Karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar