torsdag 23 april 2015

Kolla vad som kommit - växthuset just nu

23 april idag, tiden går ganska fort. Mycket har fått flytta ut i växthuset nu så viktigt att hålla koll på natt-temperaturen nu. Vore ju mycket ledsamt om mina älskade växter skulle dö!!! Så här ser det ut idag...

Vackra jordgubbsblomma!
Idag gjorde jag en örtkruka. Jag köpte kravmärka örter på Plantagen (3 för 100:- just nu) och satte ner i jord i växthuset.
Jordgubbar från frö, Tristan.
Blekselleri har jag satt en och en, snart ska dom sättes ute i salladslandet.
Jordgubbar från förra året, massor av blommor på gång.
Stjärnöga och Blomma för dagen. Sedan har jag sått "Sockerärtor".
Några av mina Rosenskära.
Klaras Smultron har fått ny jord och en liten kruka var!
Å några av Pelargonerna har också flyttat ut.
Men nu till det allra roligaste!!! Jag har fått aprikoser på mitt träd i växthuset! Nu håller jag bara tummarna att jag lyckades få de pollinerade så att de inte trillar av...

Aprikoser
Idag flyttade påsken ut så alla gula blommor har lagts åt sidan. Lökarna torkas och sätts ner någonstans i jorden så att det blir nya fina blommor nästa år. Nu blev det en fjärilslavendel istället. Den kommer att bli lika stor som krukan men till dess får stenarna dölja jorden, jag tycker att det blev riktigt fint!
Fjärilslavendel


Tack för idag!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar