lördag 27 februari 2016

Chalk Paint - testade ny teknik...!

Hej! Som ni vet har jag blivit förälskad i färgen Chalk Paint. Eftersom det blir väldigt dammigt att slipa bort färgen testade jag ett nytt sätt idag. Jag kan tycka att jag inte får samma finish om jag använder en våt trasa. SÅ här gjorde jag med min byrå i nageboden .- före mörk och tråkig!


1) Jag börjar med att ta bort alla lösa delar, vissa skruvas bort, andra får jag bända bort lite försiktigt.




2) Nu målade jag allt med Old White, nytt denna gång är att jag rollade. Det blir en annan struktur då, tänkte först att den skulle få ha den men så blev det inte...



3) Efter 2 varv med färg och att den torkat ordentligt använde jag mig för första gången av en slipsvamp som man kan doppa i vatten. Detta fungerade riktigt bra och dammar ingenting!!! 
OBS! Men var försiktig, det river på rätt ordentligt. Kan vara bra att testa på någon yta som inte syns först.



4) Sen vaxade jag den med klar mjukvax. På med alla bortskruvade delar - KLAR! Och man hinner allt på en dag! Jag älskar Chalk Paint!!!


Nu blir det ljust och fint i min nagelbod!!!

Ha en tervlig helg.

Kram Karin



2 kommentarer:

  1. Den blev ju superfin!
    Måste testa den färgen nästa gång :)

    Kul att du Gillar Sanda Cottage ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag älskar Färgen! Ja gör det, tror inte du blir besviken. Du kan hitta fler Chalk paint inslag på min sida samt en film.... !
      Du har massor av inspirerande bilder, jag älskar trädgård! Jag finns på instagram, där blir det en del bilder på min trädgård. Är lite av en trädgårdsnörd jag också! Finns du också på instagram? Kram Karin

      Radera