måndag 15 augusti 2016

Gamla träbordet blev vitt!!!

Jag har tänkt väldigt länge på att måla matsalsbordet vitt, nu har det äntligen skett! Efter att ha haft en ljus glad duk på hela sommaren fick jag en chock när jag tog av den och såg det mörka tråkiga gamla bordet. Snabbt sprang jag upp och hittade en burk med färg.


Tog en Chalk paint färg Old White...


Målade först tre gånger, slipade med en våt trasa och sandpapper. Målade ytterligare två gånger, slipade igen med fuktig trasa och sandpapper. Allt för att få en fin och jämn yta.


Där det for bort för mycket färg duttade jag i med ny färg, lät torka och slipade försiktigt igen. Detta höll jag på med till jag var helt nöjd. Det blev några varv, jag är mycket kräsen:-).

Sedan lackade jag med ett vanligt möbellack två varv - ett dygn mellan varven. 

Sååååå nöjd!!!







1 kommentar:

  1. Hej Karin!
    Kommer du ihåg vart detta bord är köpt någonstans? Jag har ett likadant som jag tyvärr råkat förstöra och skulle vilja köpa ett lika dant. Mitt bord är nämligen begagnat så jag vet ej vart det är köpt.
    Med vänlig hälsning, Lisa

    SvaraRadera