torsdag 18 februari 2016

Inspirationen flödar på Ulriksdals Slottsträdgård! Häng med!

Hej på er!
Igår var jag på Bosse Rappnes Slottsträdgården Ulriksdal, själv säger jag bara Ulriksdal! Här har ni huskatten, har man tur träffar man på honom!


Det är så fint överallt och vackrast av allt idag var tulpanerna! Fatta att dom har självplock av massor av sorter - färskare tulpaner blir det inte!




Du kan även köpa dig en färdig bukett.  Jag bara älskar att blanda alla färger  så självplock passar mig perfekt - längtar såååå efter våren nu. 



Dom har även självplock av andra vackra snittblommor...



Och lite påskblommor finns på plats, tänk att det snart är påsk!



Det jag gillar mest med att åka hit är att jag får sådan inspiration, det är så fint uppställt och du kan hitta både billiga, mellan och dyra alternativ. Här kommer lite härliga bilder, först en välkomnande entré.








 

Det blev till slut fullt i korgen...


....även om det var mycket annat jag också skulle velat stoppa ner:-). Kolla vilken fin tillbringare.


Eller dessa vaser ifrån Dutz


Å den här ska jag köpa nästa gång och plantera lite lökar i och ha i växthuset.


Passade också på att ta en fika i deras nya utbyggnad i restaurangen, här ska ätas vegetarisk lunchbuffe i sommar:-)


Har ni vägarna förbi - åk hit! Ät lunch och njut av allt vackert!
Kram Karin












2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja, Bosses Ulriksdal är verkligen ett ställe fyllt med spännande installationer, ideèr och vackra saker som ger inspiration.
    Tyvärr bor jag för långt borta för att kunna besöka stället ofta.

    Precis som du gillar jag allt som har med trädgård att göra men mest gillar jag nog att syssla med frösådder.
    Eftersom jag bor i Piteå så tror många att här kan man bara odla Ligularia och Ölandstok men det är ju helt fel.
    På min blogg försöker jag inspirera andra till att fröså växter och pröva fler sorter än vad utbudet finns i handelsträdgårdarna att köpa.
    Hälften vågat är hälften vunnet.

    Nu ska jag kika run här på din fina blogg.

    Trevlig helg!
    //Helen


    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att den kannan var superfin. Den skulle jag vilja köpa :=)
      Ska ju till Stockholm i början på mars så man kanske skulle hinna ut dit en sväng och hälsa på.

      Radera