tisdag 2 augusti 2016

In- och utbakad fläta!

Hej på er!

Förlåt att jag helt och hållet lagt bloggen åt sidan..... Jag har helt enkelt inte hunnit. Jag lägger dock alltid ut bilder på min INSTAGRAM om ni vill följa det som händer i trädgården även när jag är dålig på att uppdatera här. Klicka bara på instagramikonen på vänster sida och börja följ!

Se film hur du flätar här - Carro och Karin Hemmafixarna!



NYHET! Från och med nu kommer jag även att visa lite håruppsättningar och flätor till och från i Carro och Karin och sedan kommer jag att lägga upp även dom här i bloggen. Först ut blir in- och utbakade flätor!

Här kan ni se senaste Carro och Karin Hemmafixarna - Program 8 ! Klicka här!

Carros blogg - Klicka här!


Inbakad fläta:

Finns även i vår film, program 8!

Jag och min dotter Klara!

Börja med att dela upp håret i två delar och sätt en gummisnodd på den sidan du inte ska fläta. 


Sedan tar du upp håret fram i luggen du ska börja fläta och delar in i tre. Börja precis som en vanlig fläta, ta den yttersta delen över den mellersta. Gör detta en gång från andra sidan också.


Efter första varvet som en vanlig fläta börjar du nu ta upp lite nytt hår varje gång du lägger den yttersta delen över den mellersta.


Se till att dra till ordentligt. Nu fortsätter du så här hela vägen ner.


Om man vill få flätan större kan man dra i den när den är färdig. Dra i yttersta halvan....


Så här fin blir man då!



Utbakad fläta!


Du gör nästan likadant som utbakad fläta, skillnaden är att du lägger yttersta delen UNDER den mellersta delen istället för över!



Vill du sedan få en större fläta är det bara att dra i den yttersta delen av flätöglan.



Använd gärna dryschampoo för bättre struktur. Och när du är nöjd spraya på stark hårspray!

Se vår film om hur du flätar på Carro och Karin Hemmafixarna!


Lycka till!

Kram Karin
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar