söndag 3 januari 2016

Vilken skillnad - så lätt förändrar du en gammal möbel!

Hej på er! Nu har jag målat om vår pianopall som jag köpte på blocket för ett år sedan. Eftersom vi har ett vitt piano ville jag att stolen skulle passa till - nu är jag riktigt nöjd!

FILM: Hur målar man med Chalk Paint klicka  HÄR!


Jag använder mig av Annie Sloans chalk paintfärg. Målade två lager med "Old White".



Medans färgen torkade, vilket går väldigt fort, bytte jag tyg på sittdynan med hjälp av en häftklammer. Gör du detta se till att dra ordentligt i tyget så att det är ordentligt sträckt på ovansidan.





Så här blev den...


När färgen har torkat börjar jag slipa på de ställen jag vill att färgen under ska synas. Man kan göra det där man vill att det ska se nött ut. Kanter, där man bär eller håller. Men det är ju givetvis helt upp till ditt tycke och smak!



Nu återstår det bara att borsta bort dammet från slipningen samt att sätta på "Soft Wax" och ett utan färg.


När det torkat någorlunda, det tar nämligen 3 veckor innan vaxet härdat helt, är det bara att sätta på sittdynan.



Jag är sååååå nöjd! Så har du något där hemma som behöver fixas till - lek med Chalk Paint!

Kram Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar